Pracownicy Blue Vision zdali międzynarodowy egzamin Google Analytics Individual Qualification.
GA jest jednym z najlepszych istniejących systemów analitycznych. Nie trzeba koniecznie korzystać z zewnętrznych firm lub specjalistów.
Wystarczy zagłębić się w dane GA, by uzyskać naprawdę dokładne informacje o naszej stronie.
Czego możemy się dowiedzieć?
a. skąd przychodzą Internauci na stronę, co na niej robią i dlaczego ją opuszczają?
Dzięki GA jesteśmy w stanie określić:
– dane geograficzne: kraj, miasto Internauty,
– z jakiej strony do nas dotarł np. onet.pl (organic) [wyniki organiczne], google (cpc) [linki płatne], auto.pl (referral) [przekierowanie]
– w jakim momencie wszedł na naszą stronę: o jakiej porze dnia, w jakim dniu tygodnia itd.
Dodatkowe informacje o tym jak długo Internauci przebywają na stronie, jak często i skąd ją opuszczają, co ich najbardziej interesuje (jakie treści, podstrony) mogą posłużyć nam w wykryciu słabych, nieczytelnych podstron i skłonić do ich optymalizacji, tak by osiągnąć lepszy efekt. Możemy także określić strony o wyjątkowej oglądalności by skupić się na ich promocji lub odpowiednio wyeksponować.
b. czy strona www spełnia określony cel ?
Możemy nie tylko ustanawiać cele, ale również ścieżki do nich prowadzące. Dzięki temu wiemy czy cel został osiągnięty, a jeśli nie, to w jakim miejscu Internauta zrezygnował z dalszego przeglądania witryny lub z zamówienia, zakupu itd.
c. czy osiągamy realny zysk z naszej promocji internetowej?
Dzięki ustawieniom konwersji, możemy zobaczyć czy poniesione koszty, przekładają się na odpowiedni zysk (ROI) oraz określić, które podstrony generują największy zysk ($Index).
A co dodatkowo? Zaawansowane funkcje GA:
– możemy tworzyć własne autorskie raporty zawierające dane, które są dla nas najistotniejsze.
– tworzyć ruchome wizualizacje, by w wybranym czasie wychwycić zmiany, które inaczej by nam mogły umknąć.
– śledzić wyszukiwane przez Internautów hasła w naszych wyszukiwarkach na stronie, by przekonać się czego na naszej stronie brak, jakie cele warto ustawić, jakie hasła być może promować,
– jak śledzić interakcje użytkownika z witryną np. otrzymać informację o kliknięciu przycisku „play” na filmiku na stronie, lub o wysłaniu formularza, powiększeniu zdjęcia itd.
– jak mierzyć skuteczność kampanii bannerowych i stworzyć banner w taki sposób, by uzyskiwać szczegółowe dane o kliknięciach z niego pochodzących.
– jak połączyć dane z wielu subdomen i jak filtrować dane.a. skąd przychodzą Internauci na stronę, co na niej robią i dlaczego ją opuszczają?
Dzięki GA jesteśmy w stanie określić:
– dane geograficzne: kraj, miasto Internauty,
– z jakiej strony do nas dotarł np. onet.pl (organic) [wyniki organiczne], google (cpc) [linki płatne], auto.pl (referral) [przekierowanie]
– w jakim momencie wszedł na naszą stronę: o jakiej porze dnia, w jakim dniu tygodnia itd.
Dodatkowe informacje o tym jak długo Internauci przebywają na stronie, jak często i skąd ją opuszczają, co ich najbardziej interesuje (jakie treści, podstrony) mogą posłużyć nam w wykryciu słabych, nieczytelnych podstron i skłonić do ich optymalizacji, tak by osiągnąć lepszy efekt. Możemy także określić strony o wyjątkowej oglądalności by skupić się na ich promocji lub odpowiednio wyeksponować.
b. czy strona www spełnia określony cel ?
Możemy nie tylko ustanawiać cele, ale również ścieżki do nich prowadzące. Dzięki temu wiemy czy cel został osiągnięty, a jeśli nie, to w jakim miejscu Internauta zrezygnował z dalszego przeglądania witryny lub z zamówienia, zakupu itd.
c. czy osiągamy realny zysk z naszej promocji internetowej?
Dzięki ustawieniom konwersji, możemy zobaczyć czy poniesione koszty, przekładają się na odpowiedni zysk (ROI) oraz określić, które podstrony generują największy zysk ($Index).
A co dodatkowo? Zaawansowane funkcje GA:
– możemy tworzyć własne autorskie raporty zawierające dane, które są dla nas najistotniejsze.
– tworzyć ruchome wizualizacje, by w wybranym czasie wychwycić zmiany, które inaczej by nam mogły umknąć.
– śledzić wyszukiwane przez Internautów hasła w naszych wyszukiwarkach na stronie, by przekonać się czego na naszej stronie brak, jakie cele warto ustawić, jakie hasła być może promować,
– jak śledzić interakcje użytkownika z witryną np. otrzymać informację o kliknięciu przycisku „play” na filmiku na stronie, lub o wysłaniu formularza, powiększeniu zdjęcia itd.
– jak mierzyć skuteczność kampanii bannerowych i stworzyć banner w taki sposób, by uzyskiwać szczegółowe dane o kliknięciach z niego pochodzących.
– jak połączyć dane z wielu subdomen i jak filtrować dane.