Już od jakiegoś czasu w panelu Google Analytics znajduje się link „sieci społecznościowe”. Dopiero od niedawna zaczęło to funkcjonować. I dzięki temu przepływ użytkowników z sieci typu Facebook, Youtube, Golden Line przestał być dla nas zagadką.
Co możemy zbadać?
Możemy określić wartościowe sieci i treści, śledzić interakcje użytkowników z treścią w witrynie i poza nią, a także powiązać je z zyskami poprzez cele i konwersje.
Źródła i strony: Możemy określić sieci i społeczności, w których użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną.
Konwersje pochodzące ze społeczności pozwalają określić wartość źródeł społecznościowych przezśledzenie celów, konwersji i transakcji e-commerce.
Odwiedziny ze źródeł społecznościowych pozwalają określić i porównać natężenie i wzorce ruchu w witrynie.
Możemy nawet dowiedzieć się, które przyciski społecznościowe są najchętniej klikane i które strony są najczęściej lubiane i udostępniane. Jeśli umieszczamy treść z przyciskiem Google + i „Lubię to” Facebook’ a, możemy określić, który ze znaczników jest bardziej popularny wśród użytkowników.
Zatem, zapraszamy do korzystania…