Retargetowanie w marketingu, to dość powszechne zjawisko. Jednak w linkach sponsorowanych w Google pojawiło się dopiero niedawno.
Co oznacza?
Retargetowanie, to możliwość określenia grupy potencjalnych Klientów i wyświetlenia im odpowiedniej dla nich reklamy.
Na czym to polega w linkach sponsorowanych w Google?
Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie. Przypuśćmy, że mamy sklep z fotelikami samochodowymi. Firma sprzedająca foteliki ma reklamę w Google, czyli linki sponsorowane kierujące na różne hasła związane ze swoją ofertą.
Na ogół linki podzielone są na grupy reklam kierujących na konkretne hasła podzielone pod względem lokalizacji, ceny, produktu.
Możemy jednak podzielić reklamy kierując je do użytkowników nowych, którzy jeszcze nie widzieli strony i oferty firmy, zainteresowanych, którzy weszli na stronę, ale jedynie obejrzeli ofertę, potencjalnych kupców, którzy weszli na strony konkretnych produktów, ale ich nie kupili i Klienci, którzy zakupili produkt.
Każdej z tych grup Klientów, można wyświetlić inną reklamę. Google jest w stanie rozpoznać użytkownika dzięki nadanym mu wcześniej ciasteczkom (cookies) i wyświetlić mu odpowiednio dobraną reklamę.
Oznacza to w praktyce, że użytkownicy nowi mogą zobaczyć reklamę promującą szeroki wachlarz produktów. Z kolei użytkownicy już zainteresowani ofertą, otrzymają informację o szczególnie atrakcyjnej promocji cenowej, a Ci co kupili fotelik, o darmowym serwisie i promocji na ponowny zakup.
Efekty:
Dzięki retargetowaniu, Użytkownik otrzymuje dokładnie taką reklamę, jaka jest dla niego najlepsza i wówczas może prędzej na nią kliknąć i skorzystać z oferty. W praktyce przekłada się to na lepsze wyniki CTR i ROI, czyli sprzedaż firmy wzrasta. Niestety to nowa funkcja i na razie w fazie testów, dodatkowo dotyczy tyko sieci reklamowej Google, jednak warto z niej skorzystać.