- 31 kwietnia i 1 maja 2011 odbyła się kolejna edycja corocznej konferencji na temat Marketingu w wyszukiwarkach organizowanej przez Internet Standard pod nazwą SEMstandard 2011. Na imprezie pojawiły się czołowe agencje SEM’owe i najlepsi specjaliści z branży, także nie mogło zabraknąć oczywiście i nas. Długo można by wymieniać prelegentów i tematy, postaram się więc w skrócie poruszyć najważniejsze tematy.
Konferencję otworzyła Prezes SEOmoz Pani Gillian Muessig, prezentując najnowsze trendy w SEMie. Przedstawiła troszkę statystyk, które mogą być interesujące, jak oczywiście klikalność w pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, która rozkłada się następująco: - 45%
- 28%
- 20%
Dalej jest już coraz gorzej.
Jak rozkłada się podział na kliknięcia w linki sponsorowane w stosunku do organicznych wyników:
Linki sponsorowane 8% + organiczne wyniki 92%
Mogłoby się wydawać, że 8% to mało? Porównując jednak dane do klikalności innych form reklamy 8% to naprawdę dobry wynik i świadczy o tym, że jak najbardziej warto inwestować w Adwords.
Kolejna ważna informacja, zwłaszcza dla tych, którzy usilnie starają się o pierwsze pozycje ogólnych i trudnych haseł:
Long Tail to aż 80% wyszukiwań w sieci!
Hasła kluczowe składające się z 4 słów kluczowych wywołują 37% konwersji!
Bo w końcu czego szuka osoba wpisująca w wyszukiwarkę słowo „agencja” albo „studio”? Czy „kosmetyki” nie mogą służyć do polerowania samochodu i czy ktoś z was naprawdę wpisuje w Google hasło „wakacje”?
Kolejnym tematem rozpoczętym przez Panią Muessig, ale kontynuowanym przez wielu innych prelegentów jest wpływ Social Media na SEO. Mimo, że nie ma potwierdzonych informacji od Google, aby linki social wpływały na pozycje w Google, przykłady przedstawione na konferencji jasno wskazywały, że ewidentnie mają wpływ. Warto już teraz myśleć o budowaniu zaufania witryny poprzez portale społecznościowe.
Wniosek: SEO nie jest oddzielnym elementem marketingu i powinno być prowadzone równolegle z innymi działaniami, idealnie obrazuje to grafika naszych Puzzli sukcesu, które oddają całe sedno SEO poruszone na konferencji SEM standard.
Nowym trendem jest rozwój rynku usług Mobilnych. Na początku tego roku liczba smartphonów na świecie przekroczyła liczbę laptopów i desktopów razem wziętych. Do tego doszedł również rozwój zupełnie nowej platformy mobilnej jaką są Tablety. Rozwój mobilnych technologii wpłynął również na marketing w wyszukiwarkach, który umożliwia obecnie bardzo ścisłe geotargetowanie (obecnie dostępne również na miejscowości w Polsce, a nie tylko regiony) a Google dzięki usłudze Google Miejsca przestał być już tylko wyszukiwarką witryn WWW, a stał się również wyszukiwarką miejsc takich jak restauracje, hotele, stacje benzynowe, puby, atrakcje turystyczne i wiele wiele innych…
W połączeniu z GPSem i nową mapą z opcją 3d oraz wyświetlania budynków stał się również jedną z najlepszych nawigacji samochodowych.
Jednym z przewodnich tematów był również remarketing, opisany wcześniej na naszym Blogu przez Martę i możliwości jakie stwarza jego zastosowanie, jak również nowe funkcje w Google Display Network (sieci reklamowej Google).
Kolejne informacje odnośnie Marketingu w wyszukiwarkach już niedługo także zapraszam do odwiedzania naszego Bloga.