Codziennie na YouTube jest oglądanych ponad 1 mld filmów. Miesięcznie portal YouTube odwiedza ponad 400 milionów użytkowników z całego świata.
Czemu zatem nie kierować reklam graficznych na trafne filmy wideo?
Warto wykorzystać ten potencjał i skutecznie zastosować kierowanie multimedialne, aby dotrzeć do potencjalnych Klientów. Większość osób jest wzrokowcami i lepiej przyswajają reklamę graficzną, video itp. niż tekstową.
Każdy chętnie ogląda filmiki, zdjęcia. Wykorzystajmy to !
YouTube oferuje wiele opcji kierowania – na treść:
- Kierowanie na słowa kluczowe
- Kierowanie kontekstowe
i kierowania – na grupę docelową: - wiek,
- płeć,
- lokalizacja,
- ustawienia języka.
Jest taka możliwość dzięki temu, że twórcy filmów wideo mogą uzyskać wiele cennych informacji na temat użytkowników oglądających ich materiały, takich jak: dane demograficzne, stopień zaangażowania i skuteczność w porównaniu z podobnymi filmami wideo. Dane te mogą następnie być wykorzystane do poszerzania i pogłębiania odbiorców docelowych.
Istnieją także reklamy oparte na zainteresowaniach, kierowane na użytkowników na podstawie ich wcześniejszych zachowań w sieci. Dostępne są dwa typy reklam opartych na zainteresowaniach:
- Marketing według kategorii zainteresowań ( kierowanie reklam na użytkowników w witrynie YouTube na podstawie historii przeglądania lub wyświetlania filmów wideo.)
- Remarketing (kierowanie reklam tylko na tych użytkowników, którzy odwiedzili witrynę reklamodawcy).
Reasumując, zaistnieć w YouTube można nie tylko posiadając własny kanał, konto, dodając własne filmy, ale również kierując na odpowiednio dobrane grupy Odbiorców, reklamy Adwords (graficzne, video, multimedialne). Dzięki temu nasza graficzna reklama pojawi się w Youtube osobom, których zainteresuje, wybranej grupie spośród 400 mln użytkowników miesięcznie. Dodatkowo taka reklama jest rozliczana modelem cenowym i stawkami w systemie aukcji. (tak jak w sieci reklamowej Google) – rozwiązanie dość atrakcyjne i niedrogie.
Wykorzystajmy zatem potencjał YouTube !
żródło: Google Adwords