Czy zastanawiasz się jak skutecznie zaistnieć w internecie i dotrzeć do swoich potencjalnych Klientów ? Jeśli odpowiedź brzmi tak, przeczytaj ten artykuł do końca.
Obecnie, by dotrzeć do ludzi należy zmienić dotychczasowe myślenie o marketingu, ponieważ tradycyjne i dobrze znane od lat marketerom techniki zaczynają tracić na skuteczności i odchodzić do lamusa.
W ostatnim czasie zauważyliśmy, że firmy chętnie zlecają swoją reklamę takim agencjom jak Blue Vision. Oznacza to, że świadomość reklamy internetowej rośnie wśród właścicieli firm. To bardzo dobrze, ponieważ agencje interaktywne potrafią budować relacje z użytkownikami internetu oraz angażować ich do aktywności. Dzieje się to za pomocą zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarki treści, które pomagają łatwiej znaleźć firmę, której internauta szuka, co przekłada się na zwiększenie zysku firm.
Zjawisko to ma nazwę Inbound marketingu.
Inbound marketing skupia działania w Internecie w następujących obszarach:
1. Marketing w wyszukiwarkach
2. Treści w blogosferze
3. Media społecznościowe
Idea inbound marketingu to umożliwienie, ułatwienie potencjalnym klientom dotarcia do naszej oferty.
W chwili obecnej Internauta, aby znaleźć to czego szuka, w pierwszej kolejności kieruje swe pytanie do wyszukiwarki Google. Większość nie decyduje się na rozmowę ze sprzedawcą, nie czyta spamu, a w trakcie reklam TV zmienia kanał. Aby zaistnieć na rynku bądź utrzymać osiągniętą pozycję należy zacząć od zmiany myślenia o marketingu. W pierwszej kolejności przekaz reklamowy niech nie będzie jedno kierunkowy a dwu kierunkowy (firma- klient – firma).
Zamiast tracić siłę i koncentrować swe działania na walce z konkurencją (na co w większości przypadków nie mamy dużych szans) postarajmy się zbudować wokół własnej marki wierną i lojalną społeczność.
Założenie inbound marketingu to zrównanie szans, które pozwala także bardzo małym i średnim przedsiębiorcom działać na konkurencyjnych rynkach. W Internecie nawet mała firma ma możliwość zdobycia dużej grupy odbiorców – potencjalnych klientów. Poprzez wysokie pozycje w Google oraz przez niebanalne i charakterystyczne treści w społecznościach i blogosferze.
A co to właściwie znaczy ?
Sedno sprawy jest w tym, że jeśli na naszym blogu firmowym znajdzie
się ciekawy artykuł, jakaś wartościowa treść, to przyciągnie ona użytkowników na stronę firmową i poprawi jej pozycje w wyszukiwarce Google. Wartościowe treści będą jak „wirus” rozprzestrzeniać się za pomocą social media. (Ciekawostka – do najsilniejszych elementów pozycjonujących stronę należą linki krążące na Facebooku).
Ta metoda w skuteczny sposób pozwoli na pozyskanie klientów bez wydawania „bimbalionów” – na tradycyjne działania marketingowe.
Podsumowując strategia inbound marketingu to łączenie marketingu w wyszukiwarkach z blogami oraz z mediami społecznościowymi. Dzięki tej „wybuchowej mieszance” która jest skuteczna i zyskuje na sympatii i popularności (nie tylko wśród naszych Klientów) możesz zyskać wielu klientów i powiększyć swoje zyski.
Jeśli temat Cię zainteresował zachęcamy do przeczytania także artykułu.