Coraz trudniej jest wypozycjonować stronę i coraz wyższe kwoty płaci się za kliknięcie w przypadku linków sponsorowanych.
Wynika to z kilku przyczyn m. in.:
– Google skupia ponad 90% polskiego rynku internetowego, co skutkuje tym, że każda firma chce być w top 10 w Google.
– coraz więcej firm pozycjononuje się w Google, przez co każde hasło jest obecnie wyzwaniem.
Jest jednak wiele haseł niedocenianych i zaniedbanych, które mogą przynieść wiele korzyści.
Za przykład podam np. branżę wynajmu samochodów.
Wypożyczalnia samochodów w Warszawie pozycjonująca się w Google podaje do pozycjonowania głównie hasła: wypożyczalnia samochodów i wypożyczalnia samochodów Warszawa.
Oczywiście te hasła są bardzo dobre, jednak konkurencja jest także tego zdania. Jest jednak wiele haseł, które są dobre, a niedocenione przez konkurencję. Są to hasła czasem nawet dziwnie brzmiące, takie o których nigdy nie pomyślelibyśmy, że ktokolwiek je wpisuje np:
– słowa bez polskich znaków: wypozyczalnia samochodow warszawa
– słowa z błędami: wyporzyczalnia samochodów (wstyd, ale takie hasło jest całkiem popularne:/)
– słowa z przymiotnikami: tanio, najtaniej itp. – wypożyczalnia samochodów tanio warszawa, wypożyczalnia samochodów luksusowych warszawa
– słowa
z dokładnym określeniem lokalizacji: wypożyczalnia samochodów warszawa lotnisko
Okazuje się, że przeważnie konkurencja zaniedbuje te hasła i niekoniecznie musi się ich strona pojawiać pod nimi, dlatego warto z tego korzystać, tym bardziej, że kilkanaście takich haseł potrafi wygenerować nawet większy ruch na stronie niż hasło główne.
Jeśli pod takim hasłem pojawi się mniej konkurencji, większe jest prawdopodobieństwo, że ktoś wejdzie na Państwa stronę i skorzysta z oferty.
Z tego względu pozycjonując się lub wykupując linki, warto zwrócić uwagę na tego typu hasła. Warto również zasugerować firmie, z którą się współpracuje w kwestii promocji w internecie, że takie hasła też nas interesują. Często może się okazać, że są także tańsze.