JAK WYBRAĆ SŁOWA DO POZYCJONOWANIA ?

Często potencjalni Klienci, chcieliby uzyskać ode mnie informacje odnośnie najlepszych słów do pozycjonowania lub linków sponsorowanych w ich branży, lub dla ich sklepu itd. Oto kilka wskazówek:
CZYM MOŻEMY SIĘ KIEROWAĆ PRZY WYBORZE SŁÓW DO POZYCJONOWANIA LUB LINKÓW?
I. NASZA WIEDZA O BRANŻY I KLIENTACH
Istotne znaczenie ma tutaj doświadczenie w branży oraz znajomość Klientów. Można na nich polegać, starając się nie ulegać pokusie haseł ogólnych typu „domy”. Nie każde hasło, które jest popularne i ma sporo wyświetleń jest dla nas dobre. To jest w sumie podstawowy błąd przy dobieraniu haseł.
Mimo doświadczenia w branży i znajomości tematu/produktu, musimy brać pod uwagę, że znamy temat z drugiej strony: Sprzedającego. Zatem jak to zrobić?
postaw się na miejscu przeciętnego Klienta (można nawet poprosić znajomego czy kogoś z rodziny o pomoc) i zadaj sobie (lub komuś) pytanie: Co wpisałbyś w Google gdybyś szukał projektu domu? Może się okazać, że wcale nie „domy projekty”, „domy” czy „projekty”. Zatem musimy zdobyć się na obiektywizm.
sporządzamy listę haseł i decydujemy, czy pozycjonujemy 10 haseł bardziej ogólnych czy 30-50 haseł niszowych (tzw. Long Tail). Gdy wypiszemy wszystkie hasła, popytamy się innych i dopiszemy nowe, uznamy w tych hasłach lokalizację (jeśli jest taka potrzeba), wówczas najlepiej przyjrzeć się jeszcze raz tej liście (za dwa dni) i zweryfikować ją ponownie.

Bierzmy pod uwagę:
a. trafność słowa (hasła ogólne mają wiele znaczeń np hasło domy jest o tyle nietrafione, że teoretycznie każdy kto chce czegokolwiek związanego z domem może je wpisać) Warto zresztą zwrócić uwagę na to, że zaraz po
tym wpisze bardziej konkretne, gdyż przekona się, że hasło było zbyt ogólne i wyniki nie odpowiadają jego oczekiwaniom.
b. lokalizację ( jeśli działamy tylko w Krakowie, czemu zamiast kostka brukowa, nie zastosować hasła kostka brukowa Kraków)
c. słowa z błędami lub bez polskich liter (często przez nas pomijane, a jak się okazuje całkiem skuteczne i warto o nich pomyśleć)
II. GOOGLE INSIGHTS – CZYLI STATYSTYKI WYSZUKIWARKI GOOGLE.
W dużym uproszczeniu: wpisując hasło, określając kraj, czas i ewentualnie region, można uzyskać informację na temat popularności danego hasła w porównaniu z ogólną liczbą wyszukiwań w Google. Dodatkowo można uzyskać informacje o innych hasłach podobnych do wpisanego przez nas. Co ważniejsze mamy podział regionalny i czasowy, co moze przydać się dodatkowo w celu określenia miejsc i czasu kierowania reklamy np. linków sponsorowanych. Jesli chodzi o trendy wyszukiwania konkretnego hasła, tu bardzo pomocne może okazać się narzędzie Google Trends.
III. NARZĘDZIE PROPOZYCJI SŁÓW KLUCZOWYCH ADWORDS.
Ostatnio jeszcze nieco zmodernizowane, pozwala nam uzyskać informacje na temat średniej miesięcznej liczby wyświetleń haseł lokalnie (w Polsce) lub globalnie (na świecie). Wpisując hasło (lub kilka), określając nawet witrynę (którą Google analizuje i dobiera skuteczne jego zdaniem słowa), można uzyskać propozycje słów kluczowych, które zdaniem Google (opierającego się na swoich statystykach), warto zastosować w reklamie Adwords, a co za tym idzie także w przypadku pozycjonowania.
Wybór haseł do linków sponsorowanych, czy pozycjonowania to nie jest łatwe zadanie, ale poświęcenie na to odrobiny więcej czasu opłaci się. Dobór złych haseł, to nie tylko strata pieniędzy i czasu, ale przede wszystkim strata w potencjalnych Klientach, którzy mogli stać się Klientami Firmy.

Komentarze