SPOŁECZNOŚCI Z GŁOWĄ CZYLI ZBUDUJ STRATEGIĘ

Decyzja zapadła chcemy być w social media! Za chwilę dowiesz się, jak się do tego przygotować i na co zwrócić uwagę budując strategię obecności w społecznościach.
Na wstępie moja sugestia – za nim jednak zaczniesz budować strategię warto przeprowadzić audyt marki i zobaczyć co i gdzie już bez twojego udziału mówią o firmie, marce lub produkcie w sieci. Bardzo dobrym do tego narzędzie będzie np. brand24.
Jeśli okaże się, ze np. na forach internetowych jest wielu zwolenników naszej marki to śmiało bez obaw możemy zakładać profile firmowe w serwisach społecznościowych. Jeśli jednak się okaże, że mamy dość dużo negatywnych opinii, może warto rozpocząć działania na forach internetowych i po przez pozytywne komentarze wypierać negatywy.
Wracając do strategii poniżej znajdziesz kilka najważniejszych elementów, na które należy zwrócić uwagę tworząc ścieżkę działań.
1. Określ grupę docelową do której chcesz kierować swoje komunikaty.
2. Dobierz miejsca (serwisy społecznościowe, blogi, fora tematyczne) na których udzielają się przedstawiciele Twoje grupy docelowej.
3. Zrób listę materiałów jakimi dysponujesz (zdjęcia, filmy, artykuły, teksty o firmie itd).
4. Ustal jakim językiem będziesz komunikował się z fanami. Pamiętaj, że w social media firma ma ludzką twarz i warto komunikować się w sposób bezpośredni.
5. Zastanów się jak często będziesz zamieszczał informacje dla swoich fanów. Pamiętaj też o tym, że 5 wisów dziennie to za dużo, zostaniesz spamerem! optymalna ilość to 1 dziennie lub co 2 dni. 6. Jak Cię widzą tak Cię piszą czyli nie zapomnij o opracowaniu graficznym swojego firmowego profilu.
7. Zastanów się jak poinformujesz swoich zwolenników o tym, że jesteś w social media.
8. Przemyśl jak połączyć Twoje dotychczasowe działania marketingowe z tymi w społecznościach.
9. Postaw sobie cel, który chcesz osiągnąć przez obecność w tym kanale komunikacji – wzrost sprzedaży, wzrost rozpoznawalności, umocnienie wizerunku itd.
10. Mierz swoje działania, wyciągaj wnioski i weryfikuj to co się nie sprawdza. Ten ostatni punkt powtarzaj stale do osiągnięcie wyznaczonego celu:)
Pamiętaj też o tym, że nie ma jednej złotej zasady, która sprawdza się u wszystkich. Każda firma, każda branża jest inna dlatego aby dobrze wystartować w social media przygotuj się odpowiednio, a będziesz czerpał z tego zyski :)!

Komentarze