REMARKETING – CZYLI NOWOCZESNE KIEROWANIE KAMPANIĄ!

Czy znajdując się na jakimś serwisie, portalu, blogu, gazecie internetowej, nie macie czasem wrażenia,
że często widać reklamę jednej firmy i to w dodatku takiej, którą odwiedziliście ostatnią szukając jakiegoś produktu czy usługi?
To nie złudzenie, ani nie deja vu… TO REMARKETING.

Jak to działa?
Szukając produktu lub usługi i odwiedzając wiele stron, można natrafić na stronę X, na której znajduje się specjalny kod. Kod zapamiętuje użytkownika, który odwiedził stronę X (spokojnie – nie na zawsze), standardowo na 30 dni.
Gdy Użytkownik odwiedzi stronę, serwis, blog, gazetę internetową w ramach sieci reklamowej Google, na której strona X ma swoje reklamy włączone, zapamiętany Użytkownik jest rozpoznawany i wyświetlona zostaje mu reklama firmy X, na której stronie był w ciągu ostatnich dni.
Założenie jest takie, ze jeśli ktoś był na stronie X w ciągu ostatnich dni, oznacza, że poszukiwał oferty, był nią potencjalnie zainteresowany.
Jest bardziej prawdopodobne, że ten Klient stanie się Klientem firmy X, niż zupełnie nie zaznajomiona z firmą osoba.
Dodatkowo, nawet jeśli nie kliknie w reklamę, zapamięta firmę, lub skojarzy że wcześniej był na jej stronie.

Skuteczność?
Te kampanie cechuje znacznie większy współczynnik konwersji niż inne kampanie z uwagi na fakt,
że reklama jest wyświetlana Użytkownikom, którzy wcześniej byli na stronie firmy.
Skoro na niej byli, to musieli być zainteresowani ofertą. Oczywiście jeśli ktoś usunie ciasteczka (tzw. cookies), kod ze strony nie rozpozna Użytkownika.
Gdy ktoś trafi na stronę przez przypadek, także zostanie zapamiętany, chociaż nie ma takiej potrzeby.
Jednak pomijając te, a także kilka innych sytuacji kampania remarketingowa jest bardzo skuteczna i warto z niej skorzystać.
Koszt kampanii remarketingowej zaczyna się od 1000 zł netto miesięcznie.

Komentarze