KAMPANIA REMARKETINGOWA – CO TO I CZY WARTO?

Kampania remarketingowa tozaawansowana opcja reklamy w sieci    reklamowej/partnerskiej Google. Jeśli Użytkownik A wejdzie na stronę X, Google zapamiętuje Użytkownika A, a następnie gdy Użytkownik A odwiedzi stronę sieci partnerskiej np. Youtube.com, Google wyświetla mu reklamy firmy X w ramach kampanii remarketingowej. Dzięki temu Użytkownik A jest przekonany o skuteczności i skali kampanii firmy X, gdyż widzi reklamę X dość często na wielu różnych stronach.
Czy warto? czyli co nam daje kampania remarketingowa:

  • Możliwość wyświetlenia reklam użytkownikom, którzy odwiedzili stronę www (możemy poinformować ich o nowej promocji lub usłudze)
  • Możliwość wyświetlenia różnych reklam użytkownikom, którzy odwiedzili różne podstrony strony www. (możemy wyświetlić osobom zainteresowanym np. obuwiem sportowym, banner informujący o aktualnej promocji na obuwie sportowe)
  • Możliwość wyświetlenia reklam zachęcających do konwersji np. zakupu osobom, które jej nie dokonały (jeśli ktoś opuścił koszyk, możemy zachęcającą reklamą wpłynąć na jego chęć zakupu)
  • Możliwość wyświetlenia reklam osobom, które dokonały konwersji np. zakupu (jeśli ktoś dokonał zakupu, można wyświetlać mu reklamy informujące i zniżkach dla stałych Klientów)
  • Możliwość skorzystania zarówno z reklam tekstowych jak i graficznych i Flash (specjalny edytor Adwords umożliwia nam skorzystanie z wielu opcji tworzenia reklam. Możemy także sami stworzyć reklamę we Flashu i dodać ją do kampanii. Reklamy graficzne i Flash sa bardziej efektowne, dlatego warto z nich korzystać)
  • Reklama wyświetla się na bardzo popularnych stronach: gazeta.pl, onet.pl, youtube.com, mail.google.com, wykop.pl, pudelek.pl, kwejk.pl, demotywatory.pl, nk.pl, ceneo.pl i wiele, wiele innych (tu mamy wręcz nieograniczone możliwości; możemy też wybrać konkretne portale, lub zasugerować się tym co podsunie nam Google. Standardowo ustawiona kampania zawiera tysiące ciekawych, branżowych stron i serwisów, które cieszą się znaczną popularnością)
  • Klienci pochodzący z remarketingu spędzają statystycznie więcej czasu na stronie, przeglądają więcej podstron i częściej dokonują konwersji np. zakupu (Statystycznie klient pochodzący z remarketingu jest skłonny dokonać konwersji 3 razy bardziej niż zwykły użytkownik)
  • niskie koszty kampanii remarketingowej czynią ją dodatkowo jeszcze atrakcyjniejszą (w czasie kryzysu nie trzeba przypominać, że i cena ma nie bagatelne znaczenie)

Case study – Alpha Vision Sp. z o.o.


Dla Klienta Alpha Vision Sp. z o.o. zorganizowaliśmy kampanię remarketingową.

Jak to wygląda po kolei?
– najpierw ustalamy budżet i cel jaki ma osiągnąć kampania. Wybraliśmy usługi najistotniejsze z punktu widzenia Klienta.
– przygotowujemy strategię kampanii(dla każdego Klienta jest ona indywidualna)
– instalujemy kod remarketingowy i czekamy na zebranie odpowiedniej ilości Odbiorców
– tworzymy atrakcyjne graficznie reklamy graficzne, tekstowe i Flash w różnych rozmiarach, by reklama miała szansę pojawić się w jak największej ilości serwisów sieci partnerskiej
– obserwujemy, optymalizujemy i aktualizujemy kampanię non stop
Efekt:
Obecnie osoba, która odwiedzi odpowiedni dział strony www Klienta, może zobaczyć reklamy na serwisach typu: gazeta.pl, onet.pl, youtube.com, mail.google.com, wykop.pl, pudelek.pl, kwejk.pl, demotywatory.pl, nk.pl, android-core.com i wielu innych.
Ze statystyk Google Analytics wynika, że Użytkownicy pochodzący z kampanii remarketingowej spędzają na stronie o 70% więcej czasu niż przeciętny zwykły Użytkownik, odwiedzają o 1/3 podstron więcej oraz dwa razy częściej dokonują konwersji, czyli pożądanego działania. Dlatego właśnie kampania remarketingowa jest tak skuteczna.
Zapraszamy do korzystania.

 

Komentarze