ILOŚĆ CZY JAKOŚ CZYLI JAK „LUBIĘ TO” PRZEKŁADA SIĘ NA SPRZEDAŻ!

Jak zdobyć wartościowych fanów na Facebooku?
To pytanie, które zadaje sobie większość firm zaczynająca promocję swojej firmy na facebooku. Oczywiście możemy wpisać na allegro hasło „fani facebook” i wyskoczy nam lista aukcji na których już za 50zł możemy kupić 1000 fanów.
Ale czy naprawdę o ilość nam chodzi? NIE!
Jeśli nie jesteście przekonani do tego, odpowiedzcie sobie na inne pytanie, czego oczekujecie od fanów/działań na Facebooku? Wg nas najważniejsze z oczekiwań wobec fanów na fanpagu to:

  • czytanie i lajkowanie wpisów na fanpagu;
  • komentowanie wpisów;
  • dzielenie się swoją opinią na temat naszych produktów;
  • udostępnianie na swoim profilu naszych treści;
  • wchodzenie na naszą stronę z podanych linków;
  • kupowanie naszych produktów.

Jeśli chcesz by Twój profil żył i by fani wykonywali wyżej wymienione czynności, musisz zmienić myślenie i nie mierzyć sukcesu na facebooku przez ilość lajków, a przez aktywność jaka zachodzi na profilu oraz jaką da się zmierzyć np. w statystykach Google Analytics.

Jak zatem pozyskać wartościowych fanów? Wszystkich sposobów na pewno nie znamy, ale wymienimy te sprawdzone i rekomendowane przez naszą agencją:

  • zamieszczenie odnośnika do profilu na naszej firmowej stronie www;
  • zamieszczenie odnośnika w mailingu;
  • zamieszczenie informacji o tym, że jesteśmy na facebooku na ulotkach, wizytówkach, stopkach mailowych, folderach;
  • wykorzystanie kampanii faceAds.

Na tym ostatnim punkcie skupimy swoją największą uwagę. Prawda jest taka, że nawet najciekawsza strona z najbardziej kreatywną grafiką, oferująca bardzo wartościowe treści, czy też najbardziej atrakcyjny konkurs nie ma obecnie prawie żadnych szans na spontaniczne przyciągnięcie dużej ilości fanów w krótkim czasie. Użytkownicy Facebooka są codziennie bombardowani setkami komunikatów od różnych firm, które już polubili lub próbujących ich pozyskać,nie można więc liczyć, że sami z siebie będą szukać kolejnych stron marek przez wyszukiwarkę na Facebooku.
Nie ukrywaj się i pokaż innym, że jesteś na Facebooku!
Poza rekomendacjami od znajomych to właśnie reklama na Facebooku – faceAds jest jednym z najskuteczniejszych ze sposobów, na zwrócenie uwagi grupy docelowej na NASZ profil. Dzięki możliwości bardzo precyzyjnego targetowania przekazu reklamowego, zwrócenie uwagi na naszą firmę nie jest trudne. Zwiększa się nie tylko ilość fanów, ale także ich zaangażowanie i z czasem nasze zyski bo w ten sposób pozyskujemy potencjalnych klientów.
Czy koszt takiej kampanii jest duży? NIE! Rozliczamy się w systemie CPC czyli za kliknięcie, którego cena waha się od 0,30gr do 0,67gr. Budżet dzienny możemy już ustawić na poziomie 5zł dziennie co w skali miesiąca daje nam 150zł i np: 200 wartościowych fanów więcej! W ten sposób małymi krokami zbieramy wyselekcjonowaną grupę docelową w jednym miejscu. W efekcie końcowym takie działanie przekłada się na wartościowe kliki, a te na np. konwersje w naszym sklepie.
I na koniec warto przytoczyć słowa Tima Kendalla z Facebook.com: „Reklama na Facebooku nie przypomina reklamy, bo pochodzi od znajomych”. Dlatego warto zawierać znajomości z naszymi fanami i zwiększać swoją sprzedaż.

Komentarze